Monday, April 25, 2011

Life Is Unfair

okay, here we go.idea dapat bila baca status syirrin faldhira haziq,

"perlu ke membenci orang tanpa sebab"

siapa yang suka benci orang? in fact, siapa yang nak benci orang kalau x de sebab.kita akan selalu ada sebab dengan setiap benda yang kita buat.cuma mungkin kita x tau nak explain kat orang kenapa kita benci kat orang.okaaay, thats a lot of  'orang'.

siapa yang nak bergaduh?orang gila pun x nak bergaduh.kenapa orang ambik weed.sebab nak happy kaan.sooo, thats mean x de siapa yang nak sedih macam mati laki.

start umur aku 16 tahun sampai sekarang.lepas satu-satu benda jadi kat aku.dalam masa ni jugak berbillion air mata aku keluar.lepas satu-satu ujian aku belajar nak hidup.adaaaa je benda nak jadi.benda yang aku jangka, benda yang aku x jangka langsung pun da jadi.

kita x boleh jangka masa depan kaaan.kita kena lalu je semua benda tu.yang manis, kita ingat.yang pahit kita telan.itulah dunia.hidup ni x selalunya indah.apa yang kita nak, selalu kita x dapat.tapi benda yang kita x pernah bayang, kita dapat.

"life is unfair"

semua orang pernah sebut benda ni kan.aku pun pernah.kalau hidup ni adil, bukan hidup la nama tu.cuma, kita kena la selalu prepare fizikal dan mental nak hadap benda-benda yang x best kalau jadi kat diri kita.

start umur aku 18 tahun ni.aku da kena satu ujian yang terlampau besar untuk aku.tapi aku percaya Allah uji orang ikut kemampuan orang tu.tapi sebab benda ni la aku belajar untuk jadi lebih kuat.and yeah, i grow stronger every single day.

kalau dulu asyik nangis sebab benda bodoh, tapi sekarang dengan senang hatinya aku boleh cakap"pergi mampus dia la".yes, im trying to be a heratless.annd da berjaya sikit laa.agak lama sebenarnya aku jadi bodo.but now.i've had enough.

senang cerita, aku x kan bodohkan diri sendiri lagi sebab orang lain.aku x kan nangis untuk orang yang x nangis untuk aku.mulut je manis, nampak baik, tapi try kenal.then you can judge.

yes, i like to jugde people.but i wont tell them.aku akan cakap dengan orang yang aku betul-betul sayang je yang aku x suka perangai yang dia buat.kalau x boleh terima aku mintak maaf.tapi apa yang aku cakap dulu.semua da terbukti.am i wrong? ask yourself.

nasi da jadi bubur.x de gunanya lagi.theres nothing left that can be fixed.

P/s: aku akan campak kau macamana kau boleh campak aku.sebab aku,
FATIN FAREENA BINTI ABDUL AZIZ

4 comments:

  1. Dah2.jgn pikir lg. Jgn post lg bnd mcm ni. Sbb org tak penah kisah pn psl kita. Kita tnjuk yg kita happy tnp org2 tu. You selalu ckp mcm tu kt i kann.. Kita kuat! Yeah!!

    ReplyDelete
  2. aku x pasti aku tau atau x npew ko wat post nie..tp aku rasa aku tau..sabar je la yerk.. bukan nak jdi batu api or wat tp mmg lumrah mnusia tok jadi seorg yg x reti nk appricte n mcm2 lagi.. papepown, aku tau ko hebt tok face hari2 mendtg ko...(^,^) good luck.. love u beb!
    haha

    ReplyDelete
  3. joysaliza:yeah.kat sini je la bleh luah sgala benda kaaan.hahaha.
    hana:aku tau kau tau hana.x pe laaa.takdir semua nii.telan je laaa.btw, thanks!kau pun good luck.

    ReplyDelete